Slachtoffer van een misdrijf? Documenten kwijt of gestolen? Doe dan aangifte bij de politie. Hoe we jouw probleem afhandelen, hangt af van de dringendheid en of het al dan niet een strafbaar feit betreft.

 

Dringende meldingen en aangiftes

In noodgevallen, bij feiten waar vaststellingen ter plaatse nodig zijn of waar verdachten nog aanwezig zijn, komt de politie ter plaatse. Dringende hulp nodig of iets verdachts gezien? Bel 101. 

 

 

 

Niet-dringende meldingen en aangiftes

Sommige zaken kunnen op een later tijdstip worden behandeld. Vanaf 1 maart 2020 kan je enkel na afspraak in onze kantoren terecht voor zo'n niet-dringende meldingen en aangiftes.

Aangifte in een politiecommissariaat

In ons politiecommissariaat in Kapellen of Stabroek kan je terecht om klacht neer te leggen of aangifte te doen. Kijk hier voor de openingsuren van de kantoren. Hier kan je ook de nodige documenten verkrijgen bij verlies of diefstal van officiële documenten (identiteitskaart, rijbewijs, documenten van voertuig,...).

 

Aangifte via het E-loket van de politie

Je kan 24 op 24, 7 dagen op 7 terecht op Police-on-web (www.politie.be/e-loket) voor aangifte van enkele niet-dringende misdrijven, aanvraag vakantietoezicht of het registreren van een camera of alarmsysteem.

 

 

 

Aangifte via telefoon, e-mail of sociale media zijn niet mogelijk!

Je kan via deze kanalen wel inlichtingen vragen.

 

Aangifte per thema

Hieronder zie je de verschillende aangiftes en meldingen per thema. Klik erop voor meer info over wat je moet meebrengen voor je aangifte en wat je kan verwachten van ons. Vind je jouw probleem niet terug in onderstaande lijst of heb je nog vragen? Twijfel je eraan of je moet langskomen bij de politie? Bel dan tijdens de openingsuren naar 03 660 09 30 (Kapellen) of 03 660 09 70 (Stabroek).

Diefstal, inbraak en verlies 

Dierenwelzijn

Geweld en conflicten

Overlast

Oplichting en misbruik van vertrouwen

Verkeer